Keluarga Harapan MRE

Blog Family MRE

Layaran 'Perak' kehidupan

Setelah melayari kehidupan berkeluarga,kini tiba masanya yg aku tunggu² iaitu berjalan berdua²an bersama isteri..mcm zaman² muda mudi dulu....
Lagi pun xtvt ni pernah gak bini aku request...dia x cakap. Tp share link ustaz sana...share link ustazah sini..hehehe..paham je lah...tp mana lah aku mampu kan...
Namun Aku try je lah..tp x lah nk bgtau..nnti mcm terbagi harapan..kalu tak menjadi..dikatakan harapan palsu...biasalah..hidup dlm tertuduh..hehhehe
So jadilah satu kenangan dlm hidup..pergi bercuti berdua²an di bumi Kenyalang....


















Time Off

Itu lah.. ..

Pandangan orang terhadap kita tak sama dengan pandangan serta pikiran yang ada pada kita...
Kita pikir dan kita rasa tak da apa masalah pun atas perbuatan kita buat ni...tapi org tetap akan mengatakan salah...tak kira benda tu salah kecil atau besar..sehinggakan benda yang kecik dibesar² kan...sampai semua org tau...kawan²..adik beradik...mak ayah..semualah...biar org tu malu...biar hati puas...
Biar org tu malu.....Tu lah sikap..bila orang sentiasa tak puas hati dengan kita..sentiasa cari salah dihati dia...istilah baik dimata dihati tiada..hehehe...
Bila perbuatan yg tak disenangi itu dulu dicemuh...dituduh itu, kita bg dia lalui,kita buat..rasa macam tak bersalah pula...nampak seronok kan..
Sedangkan,masa dulu.....mcm² cakap..penat siang mlm cari duit lah...sibuk org cari duit,ko sibuk berpesta sana sini...tak hiraukan anak bini semua...hahaha...naik benyek muka org tu...kekeke
Soalannya...salah ke pegi karoake? Tapi aku bukan Aliff(pelakon tu la..kang kene kecam lg kang kalu x letak dlm bracket ni...hihihi)
Tapi skang ni...sama jugak emak ayah gi karoake..anak² tinggal dekat umah...hahaha...orang lain buat salah..(kalau dah dicop jahat..sampai bila² org busuk)nak buat camner...
Orang lain tau..ia jd bahan jenaka...hehehe..puaslah hatikan...salahnya mcm gi menyundal kekeke....
Takperlah nak buat camner..tu kira nasib lah..Allah nak uji kita....
#sentiasaburukdihatidimatamu
#akuyangdituduh

Gambar Hiasan...



Mini Reunion SmVS 94/95 V3

Perjumpaan kali ni dekat Pulau Seri Buat Pahang..tapi kita naik dekat Penyabung Mersing...

Tambang dia nak pegi sana dari jeti penyabung RM100..mahal kan..belom kene permitnya lagi RM5...cukai jeti..(dah mcm citer p.ramlee) RM1
Makan....minum?...hehehe..
Dalam duit poket yg suram ni..aku gagahkan jugak..tak tau kenapa...mungkin kawan lama..lebih 20tahun punya berkawan.
Aku camping situ 2h1m..syok gak,pengalaman baru camping dekat pulau..memang best..





Haaa...ni dia M.Thaqif menang dalam sukaneka disekolah tadika Little Qaliph...

Kalau tengok video dia memang klakar....ngelat aja, sebab nak cepat punya pasal..hehhee


Ketumbesaran

Alhamdulilah...Anak aku yang paling kecil.buat masa ni(hehehe) dah berumur 6 tahun..iyea lah..bongsu lelaki katakan...perangainya pon boleh tahan..memerlukan pemerhatian sebab dia ni boleh dikatakan lincah sikit tapi dlm diamnya dia... Tapi, masih terkawal..kalau tak terkawal..ada benda yang boleh dia elok kejap...iaitu rotan..hahaha...





Kenangan Raya 2017